مشاور زبان انگلیسی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

 

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی 

 

1. داوطلبینی که در کنکور 97 شرکت کرده اند و بنا به هر دلیلی  می خواهند مجددا در کنکور سال 98  شرکت کنند باید بدانند اگر در کنکور سراسری 97 انتخاب رشته انجام داده اند و در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته شده اند از شرکت در کنکور سراسری 98 محروم خواهند بود . اما اگر انتخاب رشته نکرده اند و یا در دانشگاه روزانه پذیرفته نشده اند می توانند در کنکور سراسری 98 شرکت نمایند. ( اگر در نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 سوالی دارید می توانید به این مقاله مراجعه کنید)


مهم : بطور خلاصه هر داوطلبی که در یک رشته محل روزانه دولتی قبول می شود دیگر به هیچ عنوان حق شرکت در کنکور سال بعد را نخواهد داشت.

 

 

2. حالت دیگر این است که دانشجوی دوره روزانه یک دانشگاه دولتی در یکی از ترم های بیشتر از  ۲ یعنی زمانی که دانشجوی سال اولی نباشد، از رشته خود یا دانشگاه خود ناراضی باشد و قصد انصراف و شرکت مجدد در کنکور سال بعد را داشته باشد، این دانشجو می تواند حتما تا ۳۰ بهمن سال قبل از کنکور، از دانشگاه فعلی انصراف داده باشد یا حداقل درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کرده باشد و در کنکور سال بعد مجددا شرکت کند. در غیر این صورت درصورتی که تخلف آن شخص محرز شود سازمان سنجش می تواند ثبت نام و قبولی اش را در کنکور ملغی کند. دقت فرمایید این موارد صرفا برای دانشجویان روزانه دولتی است و دانشجویان شبانه ، پیام نور،آزاد ، غیرانتفاعی و پیام نور از این قانون معاف هستند.

 

دانش آموزان و داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که محرومیت از کنکور سال بعد فقط برای کسانی است که در دوره دولتی روزانه پذیرفته شده اند و پذیرفته شدن در دوره های دیگر از جمله شبانه، غیرانتفاعی،پیام نور و دانشگاه های غیر دولتی هیچ گونه محرومیتی برای داوطلب ایجاد نمیکند.

 

یک سوال مهم !! جریمه انصراف از دانشگاه شبانه،غیرانتفاعی و پیام نور چه میزان است ؟ جریمه انصراف از دانشگاه میزان 1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.

 

در مورد دانشگاه آزاد، دانشجو بعد از ارائه ی درخواست کتبی به واحد آموزش فقط هزینه مصوب انصراف از تحصیل را  باید پرداخت نماید. در ضمن دانشجویانی که پس از انصراف در رشته دیگری از دانشگاه آزاد دانشجو شوند هزینه انصراف را پرداخت نمی کنند.

 

3. دانشجویانی که بعد از اتمام دوره لیسانس تصمیم به کنکور مجدد می گیرند، طبق مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخه 1396/3/2 مقرر شده است درصورت قبولی در دانشگاه روزانه ،تحصیل مجدد در مقطع جدید یا مقطع فعلی در هر صورت رایگان است و هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل مجدد و شرکت دوباره در کنکور سراسری وجود ندارد.

همچنین داوطلب اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد دارد هم مهم نیست که قبلا در دانشگاه روزانه تحصیل کرده یا نکرده است. در هرصورت باید شهریه دانشگاه آزاد را پرداخت کند.  هم چنین قبولی در پردیس های بین الملل و یا خودگردان هم در هرصورت همراه با پرداخت شهریه است.

 

 

مهم  : طبق مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخه 1396/3/2 مقرر شده است درصورت قبولی در دانشگاه روزانه ،تحصیل مجدد در مقطع جدید یا مقطع فعلی در هر صورت رایگان است و هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل مجدد و شرکت دوباره در کنکور سراسری وجود ندارد.

 

 

شرایط کنکور مجدد پس از لیسانس 

 

هم چنین برای تحصیل مجدد در رشته های پزشکی، اگر شخصی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه سراسری دریافت کرده باشد در صورتی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد و به ارگان یا سازمان خاصی تعهد خدمت نداشته باشد امکان تحصیل رایگان در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی را خواهند داشت و هیچ یک از دانشگاه های روزانه حق دریافت شهریه از دانشجویان را نخواهند داشت.

 

شیوه تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز

 

 

اما اگر قصد دارید که از دانشگاه انصراف دهید و به رشته های مشابه تغییر رشته دهید پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را بخوانید . به طور مثال اگر شما دانشجوی مهندسی عمران هستید و می خواهید در رشته مهندسی شیمی ادامه تحصیل دهید و ورودی امسال یعنی سال 97 هستید ممکن است بتوانید ازکارنامه سبز کنکور سراسری 97خود برای تغییر رشته استفاده کنید .

 

منبع : مشاورزبان آی آر

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش